Fiscul a publicat un ghid pentru inregistrarea noilor case de marcat. Descarca-l gratuit!

19 iunie 2018

Companiile care trebuie să-și schimbe casele de marcat cu jurnal tipărit cu cele cu jurnal electronic au la dispoziție un ghid oficial al Fiscului pentru înregistrarea noilor aparate.

Ghidul pentru înregistrarea caselor de marcat a fost publicat luni de Fisc și poate fi descărcat gratuit de aici. Acesta detaliază, în esență, procedura de înregistrare a noilor case de marcat.

Fiscul a publicat recent și două formulare electronice pentru înregistrarea caselor de marcat cu jurnal electronic (F4101 și F4102). Unul dintre ele este pentru înregistrarea aparatelor produse, importate sau achiziționate intracomunitar, iar celălalt - pentru înregistrarea aparatelor instalate.

Casele de marcat cu jurnal electronic trebuie înregistrate la autorități atât înainte de punerea în funcțiune a registrului național de evidență a aparatelor de marcat electronice fiscale instalate în județe și în sectoarele municipiului București, cât și după acest moment.

După ce registrul național al caselor de marcat va deveni funcțional, aparatele vor fi înscrise direct în acesta. Informații mai multe despre registru pot fi găsite aici. Evidența noilor aparate poate fi găsită aici.

Companiile mari și medii au avut 1 iunie 2018 ca termen pentru înlocuirea caselor de marcat cu jurnal tipărit cu aparate cu jurnal electronic, însă acestea au un răgaz suplimentar de trei luni (1 septembrie 2018). Tot un răgaz de trei luni au și firmele mici (1 noiembrie 2018), al căror termen este stabilit pentru 1 august 2018.

ATAȘAMENTE

Sursa: AvocatNet.ro